Královéhradecký krajský institut pro vzdělávání a inovace
Další vzdělávání pedagogických pracovníků

Programy na klíč

Významnou službou naší organizace jsou Programy na klíč. Mnoho z vás potřebuje spíše než jednotlivé kurzy komplexní vzdělání pro své týmy.

O službě

Díky našim mnohaletým zkušenostem připravujeme programy na klíč pro školy a školská zařízení. Programy na klíč využívají jak školy, které nemají konkrétní představu a my je rádi nasměrujeme, tak také školy, které mají konkrétní zadání.

Specializujeme se ale také na specifické poptávky. Díky naší rozsáhlé síti kvalitních a ověřených lektorů jsme schopni zajistit vám program přesně dle vašich požadavků a v potřebné kvalitě.

Všechny nabízené programy lze hradit ze šablon. Pojďme společně připravit kvalitní akci, která bude pro učitele přínosná!

Pro inspiraci

Přehled vzdělávacích programů, které školy v poslední době nejčastěji objednávají, a některé ze zpětných vazeb, které jsme za jejich zajištění obdrželi:

Využití hodnotících nástrojů k vyjádření nejen míry zvládnutí výstupu daného ročníku, ale také míry individuálního pokroku žáka. Příklady situací z praxe – hodnocení podle skupinové normy v rámci plnění výstupů ŠVP na danou úroveň, dílčí součásti celkového hodnocení, jeho informační hodnota (v čem se žákovi daří a co má doplnit). Vytvoření podmínek pro formativní hodnocení a výhody/nevýhody jeho využití – hodnocení podle pokroku jednotlivce, s použitím celé hodnotící škály, dojednání s rodiči, sjednocení postupu vyučujících. Hodnocení v rámci poskytování podpůrných opatření.

Praktický seminář zaměřený na činnosti asistenta pedagoga v edukačním procesu (náplň práce asistenta pedagoga, jeho osobnost, další vzdělávání, úskalí práce asistenta pedagoga). Společné působení asistenta pedagoga a učitele v pedagogickém procesu (vzájemná spolupráce, vztah k žákovi, pracovníkům školy a rodičům). Organizace vyučování, ve kterém působí asistent pedagoga. Práce asistenta s romskými žáky a se žáky s poruchou autistického spektra. Didaktické zásady, praktické rady a náměty. Situace a možnosti, jak spolu učitel a AP kooperují, pomáhají si. Etika, postoj k žákům, rodičům, empatické přemýšlení o klientech. Konkrétní zkušenosti učitelky a asistentky pedagoga, příklady spolupráce a vlastní zkušenosti lektorky. Diskuse k tématu.

Přednáška se komplexně zaměřuje na problematiku prevence rizikového chování a na konkrétních kazuistikách vysvětluje trestněprávní přesah každodenních situací, se kterými se pedagogičtí pracovníci mohou setkávat (např. jak postupovat při zjištění návykové látky, aktivního útočníka ve škole, rizikového chování na sociálních sítích, kyberšikany apod.)

Modelový seminář seznámí pedagogy s teoretickým úvodem do problematiky a rozšíří praktické znalosti a dovednosti v oblasti prevence šikany. Trojrozměrný pohled na šikanu, vývojová stádia, znaky, nejčastější chyby při zásahu proti šikanování. Práce s filmem natočeným podle skutečné události.

Co můžu pro sebe udělat v dnešní náročné době plné změn a znepokojujících informací. Jak si udržet duševní pohodu a fungující a zdravé vztahy s kolegy, s rodiči dětí, s vlastními rodinnými příslušníky, s přáteli. První psychická pomoc sobě i druhým, jak stabilizovat sám sebe a zmírnit prožívaný stres a pocity vyhoření. Přednáška s diskuzí k aktuálním situacím z praxe pedagogických pracovníků.

Komplexní rozbor tématiky komunikace školského zařízení s rodiči. Rodič; klient, protivník, nebo partner? Orientace rodičů na vztahovou sféru či výkon, čtyři osobnostní typy rodičů se zaměřením na schopnost komunikace, teorie konfliktu, techniky komunikace v konfliktních situacích, komunikační systém školy, školní PR a marketing.

Program je zaměřen na složitější situace v komunikaci s rodiči žáků. Seznámení s principy bezpečného rozhovoru – možnosti zklidňování rodiče, formy předávání negativních informací. Ukázky bezpečné komunikace s afektovaným rodičem či slovně agresivním rodičem, vybrané příklady situací z praxe lektora. Jak na nastavení principů týmové spolupráce pro efektivní spolupráci školy s rodiči – krok po kroku.

Potřeby školy, pedagogického týmu a žáků při zvládání konfliktních situací. Co stojí na pozadí konfliktů a problematického chování. Role týmu při zvládání takových situací. Rizika rozvoje šikany při nevhodném řešení konfliktních situací. Práce s krizovými scénáři. Zvládání vzteku. Možnost sdílení vlastních zkušeností.

Aplikace MS Teams a její využití pro tvorbu testů a dotazníků. Propojení MS Forms s PPT prezentací. Tipy na tvorbu a využití aplikací Kahoot, Mentimeter a Ahaslides v různých předmětech. Padlet a OrgPad – univerzální aplikace pro rozvoj digitálních kompetencí. LearningsApps – bezplatná česká aplikace pro tvorbu kvízů, her a zábavných aktivit. QR kódy ve výuce – ukázka aktivit, tvorba QR kódů v Google Chrome a ve speciální online aplikaci. Jak a proč využívat AI společně se žáky a jak eliminovat zneužití. Důraz na praktickou formu školení – aktivní vyzkoušení aplikací, procvičování a opakování za pomoci lektora, podpora experimentování a kreativity.

Seminář, který klade velký důraz na praktičnost a názornost, provede účastníky situacemi, kdy děti a dospívající potřebují akutní zdravotní pomoc, kterou škola poskytuje do příjezdu záchranné služby. Dozvíte se, jak rozeznat symptomy a reagovat a jednat při běžnějších zranění (rány, krvácení, zlomeniny, popáleniny atd.) i v případě například epileptického záchvatu, anafylaktického či hypoglykemického šoku, intoxikaci, kolapsu a dalších vážných úrazů.

Poptávka programu na klíč

Reference

Náš tým

Vedení a členové týmu DVPP

S konkrétní poptávkou ať už na kurz, webinář, nebo program na míru nás kontaktujte.

Mgr. Eva Voláková
metodička DVPP a garant objednávkových programů
Bc. et Bc. Marcela Pavlová
vedoucí metodička DVPP

Přihlášení odběru novinek

Vaše osobní údaje jsou v bezpečí. Odesláním formuláře souhlasíte se zpracováním osobních údajů dle platné legislativy a Zásad zpracování osobních údajů.