Královéhradecký krajský institut pro vzdělávání a inovace
O nás

Společenská odpovědnost

Společenská odpovědnost představuje dobrovolný závazek organizace zohledňovat při svém rozhodování a každodenních činnostech potřeby svých zákazníků, dodavatelů, zaměstnanců a dalších aktérů, jichž se její činnost dotýká, ať již přímo či nepřímo.

Jak tento závazek naplňujeme?

V KKIVI se snažíme přirozeně naplňovat všechny oblasti společenské odpovědnosti svým každodenním přístupem. Společně vytváříme zdravé a odpovědné klima organizace.

Důležitou součástí KKIVI je ETICKÝ kodex, který je přirozenou součástí chodu organizace. Slušnost, respekt a spolupráce jsou jeho stěžejními body. A to jak uvnitř KKIVI, tak směrem k našim klientům a spolupracovníkům.

Ztotožňujeme se s Cíli udržitelného rozvoje (SDGs), zejména v oblasti kvalitního vzdělávání.

Ztotožňujeme se s Cíli udržitelného rozvoje (SDGs), zejména v oblasti kvalitního vzdělávání.

„Zajistit rovný přístup k inkluzivnímu a kvalitnímu vzdělání a podporovat celoživotní vzdělávání pro všechny“

A proto největším cílem v oblasti společenské odpovědnosti pro nás je: Podpora školám v začleňování CSR aktivit do jejich každodenního fungování.

Odpovědná škola totiž podporuje a respektuje své učitele a žáky, vzdělává je nejen v oblasti etiky, ekologie a dobročinnosti. Ale rozvíjí v nich kulturní, sociální a vzdělávací kompetence. Podporuje spolupráci v místní komunitě a sounáležitost s celou společností.

Rádi bychom tyto cíle naplňovali jednak nabídkou kurzů a akcí, tak podporou škol a studentů formou zapojování do konkrétních aktivit (nabídka zlepšování jejich dovedností – poKkec, grafika, zahraniční rešerše..). A v neposlední řadě připravovanými projekty, které by měly za cíl sdílení dobré praxe škol v oblasti společenské odpovědnosti.

Přáli bychom si, aby se odpovědné chování stalo všem přirozené a naplňující.

Zahrajte si hru: https://www.hrazalepsisvet.cz

Cíle udržitelného rozvoje (SDGs) v oblasti kvalitního vzdělávání

Hlavní cíl je zajistit rovný přístup k inkluzivnímu a kvalitnímu vzdělání a podporovat celoživotní vzdělávání pro všechny

Do roku 2030 zajistit, aby všechny dívky a chlapci ukončili bezplatné, rovnoprávné a kvalitní primární a sekundární základní vzdělání, které bude mít odpovídající a efektivní studijní výsledky.

Do roku 2030 zajistit, aby všechny dívky a chlapci měli možnost kvalitního rozvoje v raném dětství, aby měli přístup k předškolní péči a vzdělání tak, že budou připraveni pro základní vzdělávání.

Do roku 2030 zajistit rovný přístup všech žen a mužů k cenově dostupnému a kvalitnímu odbornému, učňovskému a vyššímu vzdělání, včetně univerzitního.

Do roku 2030 výrazně zvýšit počet mladých a dospělých, kteří mají příslušné dovednosti včetně technických a odborných, které budou předpokladem pro zaměstnání, důstojné pracovní zařazení a pro podnikání.

Do roku 2030 eliminovat genderové nerovnosti ve vzdělávání a zajistit rovný přístup ke všem úrovním vzdělání a odborné přípravy pro znevýhodněné – osoby se zdravotním postižením, původní obyvatelstvo či ohrožené děti. Vybudovat a vylepšit genderově citlivá vzdělávací zařízení, která budou vhodná pro osoby se zdravotním postižením.

Do roku 2030 zajistit, aby všichni mladí a značná část dospělých mužů i žen dosáhli čtenářské a matematické gramotnosti.

Do roku 2030 zajistit, aby všichni studenti získali znalosti a dovednosti potřebné k podpoře udržitelného rozvoje, mimo jiné prostřednictvím vzdělávání o udržitelném rozvoji a trvale udržitelném způsobu života, o lidských právech, genderové rovnosti, dále pomocí podpory kultury míru a nenásilí, globálního občanství i docenění kulturní rozmanitosti a příspěvku kultury k udržitelnému rozvoji.

Do roku 2030 výrazně na celém světě rozšířit počet stipendií pro studenty z rozvojových zemí – zejména těch nejméně rozvinutých, malých ostrovních rozvojových a afrických států – pro zápis do vysokoškolského vzdělávání, učňovské přípravy a vzdělávacích programů v informačních a komunikačních technologiích, technologických, stavebních a vědeckých oborech v rozvinutých i rozvojových státech.

Do roku 2030 výrazně zvýšit počty kvalifikovaných učitelů, a to i prostřednictvím mezinárodní spolupráce pro vzdělávání učitelů v rozvojových zemích, zejména těch nejméně rozvinutých, a malých ostrovních rozvojových státech.

Zdroj: Asociace společenské odpovědnosti, o.p.s.

Etický kodex KKIVI

Přihlášení odběru novinek

Vaše osobní údaje jsou v bezpečí. Odesláním formuláře souhlasíte se zpracováním osobních údajů dle platné legislativy a Zásad zpracování osobních údajů.